Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-01-25

En omväg hem från jobbet

Hej och godmorgon!

Hoppas att ni har det bra och att morgonen är snäll mot er.

Igår kväll så cyklade jag hem från jobbet. Tog en rejäl omväg, så alla ni som tänker att ni bor för nära jobbet för att cykelpendling ska kunna fungera som träning kanske kan tänka om lite? Jag fick i alla fall ihop 95 kilometer och drygt fyra timmars träning och lägger man ihop det med dryga timmen på morgonen också så blir det ju en bit över fem tränade timmar igår. Inte illa. Speciellt inte i kombination med drygt tio timmar på jobbet också. Inte mycket tid över till annat dock, men när huset står tomt så har jag liksom inget att skynda mig hem till.

Det blev kallt igår. Riktigt kallt och jag kom hem som en djupfryst fiskpinne. Händerna smärtade något fruktansvärt när jag kom in i värmen igen och jag har faktiskt fortfarande en lätt bedövad och stickande känsla i fingerspetsarna, inte så bra kanske men det går nog över snart.
Friskt, kallt och långt.

Känslan i benen under själva passet var faktiskt riktigt okej och det var först under sista timmen som jag blev lite benklen. Go känsla!

5 kommentarer:

  1. Bra cyklat efter en tio timmars arbetsdag och i ett gäng med minusgrader!
    En fråga, vad kör du med på fötterna för att skydda mot kylan?

    Tack för en bra blogg!

    Mvh
    Henrik R

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och tack!

      Jag kör Gripgrab vinterstrumpor och Arctic skoöverdrag. Nortwaves vanliga mtb-skor. Inga konstigheter alltså.

      Radera
    2. Jag kör enligt samma princip som H.Ö. (I vinterskor blir mina fötter först svettiga och sedan kalla i vinterskor, oavsett strumpval)

      Om man cyklar med rakt styre, finns det såkallade "bar mitts" som enligt mina MTB-kompisar funkar utmärkt.

      Radera
    3. Tack för tipsen!
      Just nu kör jag med vanliga MTB-Skor, ylle-sockor och Shimano S3000r överdrag.
      Det är ok ner till -5, under det blir det kallt om fötterna.
      Sen är det ju klar beroende på hur länge man är ute och trampar.

      Radera
    4. Biltema har billiga bar mitts, köpte faktiskt ett par sådana till Linda som hon skulle ha kunnat ha när hon cyklade från Skåne till Falun. Men nu blev det ju varmt just när hon skulle cykla, så hon slapp använda dom. :)

      Radera