Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-12-20

Träna fem dagar i rad?

Hej och god kväll!

Ikväll så tänkte jag träna, igen. Det är ju kul att vara frisk och så, så jag tänkte passa på. Känner mig faktiskt inte sliten heller, trots träning fyra dagar i rad efter ett litet sjukuppehåll. Jag kommer ju att få dagar då jag inte kan träna (imorgon?), så dom dagar då jag kan träna så vill jag passa på. Det blir alltså träning fem dagar i rad, med intervaller på dom tre senaste dagarna. För mig är det inga bekymmer. Men tränar man väldigt mycket så blir det givetvis jobbigt med så många intensiva pass.
Normalt sett så kör jag korta intervaller, långa intervaller och sedan distans om jag kör några dagar i rad. Nu blir det tvärt om då jag tränat följande:
Fredag: 1h skidor
Lördag: 3h cykel
Söndag: 2x20 min
Måndag: 4x4 min

En bild från i Lördag, då var det distans som gällde.

Har ni förresten sett Casey Neistats julvideo? Dom har byggt en drönare som kan lyfta honom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar