Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-12-23

Julstök

Hej och god kväll!

Undrar om någon av er har tid att läsa min blogg, så här kvällen innan julafton? Om inte så skriver jag ändå för min egen skull. Idag julstökar jag i dubbel bemärkelse. Körde ett Hårt pass med tio stycken ettor i förmiddags, inte mycket att skryta över kanske, men det gick då över förväntan vilket givetvis alltid är lika kul och välkommet. Just ettor är väl bland det stökigaste jag vet då det stökar till kroppen rätt rejält och för mig är det nog det värsta passet då jag alltid mår rätt kasst av det.

Före passet.

Där står dom, mina racerskor.

Effekten (angivet i Monarkwatt) i mina intervaller blev följande:
441
450
454.5
463.5
477
463.5
454.5
454.5
472.5
468
Alltså ett snitt på 459.9 watt. Inte alls långt från mitt rekord på 475.5 watt. Skönt besked, igen. Som ni kanske ser så fegade jag lite mer i början då jag trodde att det skulle vara min nivå. Det känns väl som om det skulle kunna bli något nytt wattrekord i vinter i alla fall. Hoppas på det!

Efter passet.

Efter träningen så hängde jag tvätt, trimmade ner håret (på huvudet) till 3 mm, duschade och bytte om. Hängde lite med barnen, åkte och handlade lite mat och ett par julklappar. Sedan så åt barnen och jag mat innan dom åkte iväg igen. Så i kväll har jag varit ensam. Passade på att åka ner till stan och köpte väl där det sista inför morgondagens julfirande.

Den här bilden är från halv tolv idag och solen kämpar med att hålla sig uppe, men nu går vi ju mot ljusare tider. Julen ser i alla fall ut att bli vit då SMHI gått ut med en klass 1-varning för snöfall till imorgon. Kul med vit jul!

Har nu i kväll pysslat lite här hemma nu och ska fortsätta med det. Behövde bara en bloggpaus. Barnen tror inte att vi ska ha någon gran och det har uttryckts viss besvikelse över den lilla mängd julpynt här hemma. Så jag ska överraska dom med både pynt och en gran-rackare imorgon. Eftersom dom var här till kvällen så hade jag i princip allt jobb kvar till nu i kväll. Och möjligen lite imorgon bitti också, men min förhoppning är att inleda julafton med lite kilometerjakt till mitt Rapha Festive 500-äventyr.

Så jag lär sätta högsta fart. Om allt går bra så kör jag ett andra testcykelpass lite senare i kväll också, det ni!

Köpte förresten en flaska vin idag, det måste ha varit hur många år sedan jag senast var på Systembolaget, kan inte ens minnas när det kan ha varit. Men nu så. Valet av vin var ganska så enkelt:

1 kommentar:

  1. Det där Bianchivinet är faktiskt inte alls så dumt och ekologiskt dessutom! God jul på dig!

    SvaraRadera