Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-12-28

Fikacykling

Hej och godkväll!

Ni som känner mig vet att jag normalt sett inte stannar på träningar för att fika. Det kanske sker en eller ett par gånger per år. Vissa har ju cyklingen som en ursäkt för att få fika mer, jag brukar helst inte stanna på mina träningar. Inte ens för fika. Många gånger när mitt sällskap på något vinterdistanspass stannat för att fika så har jag cyklat vidare ett tag, vänt tillbaka och mött upp sällskapet. När jag tränar så tränar jag helst.

Alltså jag har ju absolut inte någonting emot fika, men då ska det vara efter träningen och inte mitt i.

Idag däremot så fikade jag iförd cykelkläder på ett café ca: 35 kilometer från mig. Men det var faktiskt efter min cykling. Linda har ju energi och är pepp på cykling, hon hade väl antagligen helst cyklat lite redan igår. Men idag ville hon ut och hon hade sett att Frej ville ut och cykla. Så hon frågade om inte vi skulle styra upp något med honom. Jag var väl lite skeptisk eftersom jag har barnen idag, men Linda kom på att vi kunde köra en Frej-stafett, där jag först cyklade med Frej till Torsångs café och där tog Linda över Frej-pinnen och cyklade hem honom.

Jag är redo för förstasträckan i Frej-stafetten. Foto: Linda Tufvesson.

Frej och jag styr in mot Torsångs café.

Jag tog en smarrig bit blåbärspaj med mycket vaniljsås och en Coca-Cola Zero Cherry. Linda satt där med barnen när vi kom så efter fikat så rullade hon iväg med Frej och jag lastade in barnen och min cykel i bilen och rattade hemåt.

Ett bra sätt för båda att få cykla en sväng, Frej fick sällskap och barnen fick komma ut för att äta/fika.

I och med detta så har jag fått ytterligare 35 kilometer in på Festive500-kontot. Jag behövde visserligen fler än så i snitt per dag, men det är ju bättre än inget och om ett par dagar så har Linda planerat en runda på 14½ mil... Vill man cykla 500 km på åtta dagar så kan man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar