Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-12-23

4x4 - det är kul när det går bra

Hej och godmorgon!

Dan före dopparedan idag, känner ni er redo för julfirandet? Jag har en del att ta tag i idag inför morgondagens julfirande, men det känns som om jag ändå har hyfsad koll på läget.

Igår kväll (natt) så körde jag testcykel och bjöd mig själv på ett saftigt pass med 4x4 min. Körde ju det i måndags också och snittade då 345 watt, igår kväll blev det 361 watt. Skaplig höjning! Den här delen av träningen är ju riktigt kul, när man liksom är på snabbt uppåtgående. Den 4:e december så körde jag mina fyror på 330 watt. Problemet framöver är ju bara att det givetvis är svårare att höja sig från en hög nivå, men det problemet tacklar jag gärna.

Dom senaste vintrarnas bästa 4x4:
2013: 378 watt
April 2014: 388 watt
April 2015: 392 watt
Februari 2016: 385 watt

I stabil vinterform klämmer jag som standard 370 plus någon watt på 4x4-passen och nu närmar jag mig den där stabila vinterformen. Det vore ju också kul att någon gång spränga den där 400-gränsen...

Stum, stel och slut. Sven Nys på bilden, från när han vann sin 50:e världscupseger. Det loppet tittade jag passande nog på igår:



Nu ska jag veva igång den här dagen, vi hörs igen lite senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar