Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-12-19

2x20 min och Festive 500


Hej och godmorgon, kära cykelvänner!

Vörtmackorna ligger i magen och barnen har ätit sin frukost nu. Här sitter jag då vid köksbordet och uppdaterar lite om min träning igår kväll. Hur ser er morgon ut?

Det jag körde igår var 2x20 min och det blev väldigt jobbigt, låter det vara osagt om det beror på att jag är klen eller om ambitionsnivån var för hög. Jag hade räknat ut att jag borde kunna fixa det hela på 285 Monarkwatt men körde istället på 288 och 291. Klassiskt. Jag siktar ju nästan alltid lite högre än vad jag borde göra, på gott och ont. 285 är kanske inte så jättemycket, men jag brukar inte köra över 300 innan februari på vinterträningarna heller. Bortsett från förra vintern då jag ju var stark redan när jag startade vinterträningen i november. Så jag ligger nog ändå på en rätt normal nivå för att vara jag.
Hela gårdagens pass hittar ni här: https://connect.garmin.com/modern/activity/1488223802

Linda fixade med sin cykel när jag tränade igår, min bild ser ni ovan och nedan ser ni hennes vinkel.

Denna vecka har jag tre arbetsdagar och sedan tar jag ett efterlängtat jullov. Ska bli riktigt gött. Ska passa på att vara med barnen när jag har dom och ska väl samtidigt också försöka klara av ännu en upplaga av Rapha Festive 500. Har ju kört det där sedan första upplagan 2010 och tagit mig igenom det varje år också. Samt givetvis vunnit ett av åren också!

Nu ska jag väcka Frida också och se hur hon har det, övriga i hushållet verkar feberfria.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar