Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-10-14

Igår och idag

Hej och godmorgon cykelvänner!

Igår var det torsdag och förutom pannkakor så betyder torsdagar att det också är ridning för Ebbah. Det där kan ni väl nästan nu? I vanlig ordning var jag där och i vanlig ordning så var också Frida där. Frida är ett energiknippe så det brukar vara rätt intensiva 90 minuters ridlektion. Igår var det skogstur, vilket i och för sig är en lugnare form av aktivitet. Men å andra sidan så innebar det att jag fick bära Frida genom hela rid-delen av lektionen. Styrketräning: check!

Efter att ridningen var över så fick Frida vara lite mer fri och hon borstade häst samt sopade golv. Bra dag ändå.

När vi kom hem så blev det mat och mellanbarnen såg Leksands IF vinna över Brynäs och därmed ta säsongens första seger. Inte illa och det där hade jag ju redan räknat ut. Medans barnen kollade på hockey så tvättade jag två maskiner tvätt, hängde dessa, fixade med disken och nattade Frida. Livet. Jag älskar ändå livet och har hellre för mycket att göra än för lite. Dock så uppskattar jag också stunder av lugn och ro ibland. Jag brukar kunna ha sådana stunder mellan att Frida lägger sig och mellanbarnen ska lägga sig. Ibland tar jag mig tid och kollar en vlog från Casey Neistat. Får lite dåligt samvete av att jag lägger ca: 10-15 minuter på att slösa bort min tid, men samtidigt så är det ett sätt att koppla av och varva ner.

Jag skriver just inget om skilsmässan i bloggen, men ni ska inte tro att den inte finns där och påverkar mig för det. Varje dag är det något och det är givetvis en oerhört jobbig process. Men med respekt för alla inblandade så tar jag inte upp detta ämne i bloggen mer än så.

Idag ska jag cykla till- och från jobbet. Det ska bli så skönt faktiskt. Har planerat detta så att det kan genomföras på ett tidseffektivt vis. Nu börjar det bli dags att färdigställa barnen för sin skola och omsorg, vi får höras lite senare. Avslutar med att tipsa om en ny försäljning på min Facebooksida:

2 kommentarer:

  1. Hej Henrik, jag har mailat dig angående tränaruppdrag för några dagar sedan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Kolla din mejl för då borde du ha fått ett svar för ungefär ett dygn sedan.. Alternativt skicka om ditt mejl.

      Radera