Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-10-15

God kväll

Hej vänner!

Förmiddagen gick i ett här hemma, ända fram till vi styrde bilen i lite väl hög fart mot Säter. Hann i alla fall fram till samlingen inför hockeymatchen i tid, för en gångs skull. Jag hjälpte Filip på med hockeyutrustningen och sedan så tog jag Ebbah och Frida på en promenad i Säter där vi gick till Willys för att panta lite burkar, handla mat och godis. Det var nämligen en timme från samlingstiden till dess att matchen skulle börja.
Vi hann nästan tillbaka till det att matchen började, men vi missade dom allra första minuterna. Själva matchen gick inte Faluns väg och Filip var väl inte helt nöjd med sin egna insats, men kul med hockey ändå. Så inga sura miner efteråt.

När vi kom hem så var åtminstone jag nedkyld efter ett par timmar i ishallen så jag bestämde mig för att elda lite här hemma. I morse lastade jag in fyra skottkärror med ved i källaren för att ha den torr och lättillgänglig när lusten att elda faller på. Tyvärr gjorde jag nybörjarmisstaget att bara elda på direkt vilket gjorde att jag mer eller mindre rökskadade hela huset innan jag fick någon fart på det där. Nu är det i alla fall både varmt och mysigt här hemma... Jag har sovit för lite ett par nätter och den här värmen gör ju inte att jag blir mindre trött. Det skulle eventuellt kunna bli så att jag kanske möjligen lägger mig i tid i kväll.

Imorgon är det städdag enligt mina nya rutiner. Morgondagens bonusgrej kan nog bli att plocka in studsmattan och möjligen även klippa gräset för sista gången i år. Det är väl dags nu... Har ni tagit in era studsmattor? Imorgon eftermiddag/kväll så kanske jag tränar, eller gör något annat roligt. Vi får väl se.

Ebbah på promenad i Säter.

Filip nere på knäna.

Eld utan rök.

Ebbah och jag i soffan med Misslisibell på surfplattan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar