Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-10-02

En chans att hämta andan, några bilder från Hackmora och test av Lauf-gaffeln

Godmorgon!

Dagen började egentligen 06:51 då Frida väckte mig och sedan har det varit full aktivitet i huset till 08:21 då barnen åkte med sin mor till Leksand för att Filip har ett gäng hockeymatcher där. Så nu är det tyst och lugnt här. Jättetyst.

Jag har tagit tillfället i akt och kollat på ett avsnitt av Casey Neistats vlog (han har över 5 miljoner prenumeranter):
Alltså jag har ju sett alla hans gamla vloggar. Tog ett tag att kolla ikapp men det kändes värt det. Sedan har jag sett hans videor varje dag fram till för ett tag sedan och efter det har jag liksom inte haft tid att titta på YouTube bara sådär. Klart att jag har haft tid, mina dygn är ju också 24 timmar. Men det jag menar är att jag har tvingats prioritera bort det. Så efter en månads uppehåll känner jag mig så pass tillbaka på banan igen att jag har tagit upp tittandet. Rätt skönt faktiskt att kunna slösa på lite tid och inte behöva må dåligt av det.

I sann tidslösaranda så tänkte jag köra ett distanspass idag. Jag har faktiskt inte kört ett distanspass sedan 31:a juli i år. Så har mitt liv sett ut. Mina långpass har varit långloppen. Men inga långa turer i träningssyfte på två månader... Jag tycker att jag är värd det.
Hade lite planer på att springa Hackmora Bergslopp men fick kramp i ryggen igår kväll, kramp i vaden i morse och känner väl kanske inte att löpning då är att rekommendera. Kanske att jag kan passa in träningen och rundan så jag får se andra lida istället?!

Apropå Hackmora så kommer här några fler bilder från igår:
Riktigt brant och lite småtekniskt på slutet. Foto: Kristina Öijer

Ett par proffsbilder från Daniel Olssons kamera.

Förutom att dom håller i ett par trevliga tävlingar så finns alltid resultat och BILDER ute på hemsidan bara timmar efter avslutat lopp. Världsklass! Fler bilder från loppet hittar du här.

Jag var faktiskt ute och cyklade i solnedgången en dryg timme igår kväll. Satt ju och mådde mjölksyradåligt här hemma efter loppet så jag tänkte att det kanske var lika bra att trampa ur benen en sväng och när jag dessutom hade tiden... Så jag testade min Lauf-gaffel på lite tekniska stigar. Alltså det är ju ingen dämpare som någon påpekade, utan en fjädrad gaffel. Så den beter sig lite annorlunda men än så länge så tycker jag att den är skitkul att cykla med. Tog ett par bilder även igår kväll:
En bättre kväll helt enkelt. Cyklingen innebär väldigt mycket avkoppling för mig just nu. Ska väl därför se till att äta frukost och göra mig i ordning för dagens tur så jag hinner vara ute en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar