Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-09-29

VAB:ar vidare

Frida i ett lugnare tillstånd.

Frida, inte fullt lika lugn och därför fastspänd i sin vagn.

Hej och godkväll!

Idag är det, som ni kanske vet, torsdag och det innebär att Ebbah har ridning. Nu för tiden så innebär det allt som oftast också att Frida ska med dit. Det innebär också en del härj. Frida är inte så mycket för det där med att stå stilla, vara tyst och lugn. Så det blir härj istället. Lagom trevligt på en ridlektion där jag förväntas ha fokus på Ebbah...

Nåväl. Jag fick åka hem tidigt från jobbet idag för att ta hand om Frida. Hon har någon hosta som inte tycks ge sig. Eller egentligen har hon väl inte varit sjuk jättelänge. Hon fick hostan i helgen, så inte ens en vecka. Men hon är inte riktigt dagisbar än. Tveksamt om hon är det imorgon heller då hon har hållit på och hostat nu under eftermiddagen också.

Innan jag åkte hem så svängde jag förbi Postnord i Borlänge för att hämta upp en sprillans ny Garmin Edge 820. Ska bli så himla kul att testa, jag älskar ju sådana här prylar och min tanke är att den ska få ersätta min Edge 810.  Jag håller på att uppdatera enheten nu så jag har inte hunnit testa den eller klicka mig fram i menyerna än. Men det första jag la märke till är att den är så mycket mindre än min 810. Vikten på 68 gram för 820 mot 98 gram för 810 säger väl en del.

Kanske kan bli ett första test under Hackmora MTB Uphill på lördag?

Idag hade jag ett ganska stort projekt framför mig i form av att kapa upp den halva granen som legat ett tag på vår uppfart. Motivation och tid har saknats för att det ska ha blivit prioriterat. Men i helgen ska en grävmaskin in på gården så jag tänkte röja undan till dess. Då jag saknar motorsåg så förstod jag att jag hade några timmars jobb att göra idag så jag gjorde något jag är dålig på; Jag bad om hjälp. Så min mamma och hennes sambo skulle komma hit och hjälpa till på kvällen. Trodde att de skulle komma efter ridningen men istället kom jag hem till ett färdigt jobb. Stort tack!

Tid och energi är något jag saknat på sistone. Sover för jäkla lite också. Så det där var värt mycket. Jag ska faktiskt gå och lägga mig nu också så jag får en massa sömn i den här stackars kroppen.
Vi hörs imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar