Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-09-01

Dagens dag

Hej, kära cykelvänner!

Dagen är redan slut, men jag klämmer väl ett litet blogginlägg ändå till eventuella nattugglor och utifall jag inte bloggar något imorgon bitti. Har lyckats följa träningsplanen även idag och har därmed inte tränat en minut! Klockan sa 43 timmars återhämtningstid efter passet igår eftermiddag, så det bet väl i. Har känt det i benen idag också, skön känsla! Dessutom så har väl ämnesomsättningen slagit i taket efter några hårda pass och godischocken igår och idag. Det har känts som ett stort hål i magen och jag blir hungrig hela tiden. Även kort efter lunch.

Efter att ha jobbat klart för dagen så åkte jag och köpte mig en dammsugare på väg hem. Tog mig en macka (pga hål i magen) och åkte vidare till Ebbahs ridning där jag spenderade den sena eftermiddagen.

Efter ridningen så skjutsade vi hem en ridkompis till Ebbah och sedan så handlade vi lite. Köpte också en belöningsglass till Ebbah, men säg inte det till övriga familjemedlemmarna! När vi kom hem så satt Frida och höll på med disken.

Ikväll så har vi packat lite grejer och jag har kört iväg ett första lass till Ronyas nya lägenhet. Hon har hittat en som hon ska bo i tills hon hittar en större och bättre. Ganska så overklig och märklig känsla det här måste jag säga.

När så det var klart och kvällen blivit sen så fixade jag till vår takstege lite provisoriskt. Av någon anledning så har den saknat det nedersta steget under hela tiden som vi bott här. Om någon har tips på vart jag kan hitta en bättre lösning så säg till, för det blev ju inte riktigt lika stabilt som övriga stegen.
Annars lär det väl kanske bli en ny takstege? Men det borde finnas roligare saker att lägga pengarna på?!

Imorgon drar jag till Varberg och Bockstensturen. Har faktiskt tagit ledigt från jobbet för att slippa stressa med allt. Har så mycket att fixa med cykeln och all packning. Väckningspass ska hinnas med och så vidare. Så det ska bli skönt att ha lite mer tid på mig än vanligt. Det har ju varit rätt mycket på jobbet i och med att årets arbetspeak ligger i augusti och här hemma har det väl inte direkt varit lugna gatan heller, så det ska faktiskt bli rätt skönt att komma iväg en stund. Även om den extremt långa bilresan kanske inte direkt något jag jublar över.

Om någon i helgen ska langa åt någon och kan langa åt mig, eller om någon känner någon som ska langa och så vidare så är ni hemskt välkomna att höra av er. Jag har ingen sådan support och 10 mil långlopp kan bli törstigt om jag inte löser det på något vis...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar