Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-08-25

Le Peloton Falun

Hej och godmorgon cykelvänner!

Ännu en omgång av Le Peloton Falun är lagd till handlingarna. Dagen började med ett nytt bottenrekord gällande kroppsvikt (65.4) och sedan var det bara att klämma en lättare frulle och pumpa däcken innan avfärd. Kom sist till samlingen men ändå med nästan en minut till godo!

Förstasträckan gick ganska bra även om pulsen var hög. Det har ju varit lite klent med träning på sistone så blodvolymen är långt ifrån maxad. Dessutom pigga ben och lägger man ihop det med låg blodvolym så blir det hög puls.

Andrasträckan blev jobbig i vanlig ordning men jag hängde ändå med och vi var ett ganska bra gäng med till Ornäs.

Sistasträckan tyckte jag gick bra, sedan höjde Jonas farten. Robban körde ikapp Jonas, jag körde ikapp Robban och Henrik Plyhm hängde med mig. När vi kom ut på asfalten efter långa grussträckan så tog jag direkt en förning och sedan orkade jag inte gå in på rullen igen... Jonas och Robban seglade iväg och jag fick sällskap av Plyhmen in mot Falun. På slutet så orkade jag inte heller gå med Plyhm utan rullade in i stan som fyra. På slutet åkte en långtradare förbi så nära att jag höll ut handen och nuddade släpet.

Watten är ungefär som förut, men mitt w/kg har ju ökat ganska markant nu på slutet. Istället så saknar jag det där riktiga trycket och tar inte direkt några 500 watt-förningar när jag går upp i täten.

Första delsträckan 314 watt och 177 i snittpuls.
Andra delsträckan 330 watt och 179 i snittpuls.
Tredje delsträckan 307 watt och 176 i snittpuls så länge som jag var med.



1 kommentar: