Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-08-30

Konsten att vara kass


Godmorgon kära cykelvänner!

Igår så bloggade jag om ett träningsprogram inför Bockstensturen. Jag skrev också om att det var ett väldigt ambitiöst upplägg och att jag la ribban högt. Igår kväll/natt så rev jag den ribban ganska så omgående. 20 minuter planerad intervalltid blev 5 minuter fördelat på 2+2+1. Kanske gick ut lite för hårt också, jag ligger ju fortfarande lågt i kroppsvikt, har inte det där rätta trycket i benen och svårt att veta hur mycket motstånd jag fixar. Motivationen är ju lika med noll men jag vill ju tävla fortfarande och då skadar det ju inte med lite träning innan loppen. Men att omotiverad sätta mig och köra testcykel när många av er ligger och sover var ingen lätt sak. Anledningen till att jag satte ett träningsprogram var inte för att jag plötsligt var motiverad, utan det var för att liksom tvinga mig själv att träna. Att göra mitt träningsprogram publikt ökar ju också pressen på mig att träna. Men nu har jag testat testcykel på natten och det var ju mer dödens än vanligt.

Har därför lite snabbt lagt om planen till en mycket ambitiös morgon med ungarna, komma iväg till alla ställen i tid och cykla till jobbet. Alternativet långa intervaller på testcykeln sent på kvällen eller natten lockar liksom inte sådär jättemycket. Men om jag ska någonstans så måste jag ju trampa. Dumt att ge upp halvvägs till jobbet liksom. Då har jag motivationen att åtminstone ta mig framåt i ungefär en timmes tid. Två gånger dessutom.

Så får det bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar