Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-07-07

Wattfest på Le Peloton

Tjena!

Vaknade klockan 05:27 med ett ryck i morse. Anledningen till att jag vaknade var att telefonen dunsade i golvet och anledningen till att den dunsade i golvet var för att jag hade stängt av samtliga tre larm på morgonen och somnat om. Trött kille. Blev desto mer fart på mig när telefonen slog i golvet för då hade jag bråttom helt plötsligt.

Kom i alla fall fram till samlingsplatsen och hann ta en bild innan avfärd:

Jag tyckte förstasträckan gick väldigt lätt och fint idag, vi körde på vägen och inte cykelvägen denna gång för dom hade klippt gräset i diket längs med cykelvägen och då slungat upp en massa grus och stora stenar på cykelvägen. Trots att det kändes så lätt och fint så var det en betydligt högre snitteffekt än vad jag brukar ha. Kanske just för att vi åkte på vägen och inte cykelvägen. Det blev lite mindre frihjulande och lite mer trampa helt enkelt.

På andrasträckan så drog jag igång med en rätt hård förstaförning, vilket resulterade i att vi omgående blev ganska få som fick stå för dragjobbet. Mr. Le Peloton var inte närvarande idag vilket gjorde att förningarna blev kortare och då jag hade ganska bra ben så kunde jag kosta på mig lite längre förningar. Just att vi var få som gick runt redan tidigt och att jag fick lite mer vind på näsan gav ju också bra snitteffekt som resultat. Till Ornäs kom detta gäng först:

Sistasträckan från Ornäs bjöd först på kantvind och avslutades med motvind. Även det är ju bra för snitteffekten. Inne på grusvägspartiet blev vi snabbt en trio för att sedan bli en kvartett igen innan vi mot slutet av gruset blev en trio. Det var Robert Österling, Lars Bleckur och jag som höll ihop och vi körde på tillsammans i motvinden in mot Falun. Jag fick bli lite stum även idag och det var lite svårt att hålla effekten uppe på slutet, men i mål kom vi och fika belönade vi oss med:

När vi lämnade Konditori Focus så hamnade också jag på bild via Axforsen:


Här är lite data från idag:

Jämfört med förra veckan, då jag också blev avhängd på sista fartsträckan:

Jag bloggade ju igår om att jag skulle träna på natten till igår. Det blev inte av. Istället så tränade jag sent igår kväll. Klev faktiskt av cykeln efter elva på kvällen. Hade annars tänkt att testa Le Peloton med fräscha ben, men det får kanske bli nästa vecka istället. Har bara sovit 3½-4 timmar i natt med ett par avbrott också, så jag lär ju bli festligt trött om en stund. Men det blir då det, nu vevar vi igång den här dagen. 
Alla sover här hemma, dags att åtminstone väcka Frida!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar