Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-05-04

En halv Le Peloton Falun

Hej vänner!

Fikarast på jobbet nu och vad passar väl bättre då, än att uppdatera bloggen?

I morse så kördes ju Le Peloton i Falun. Brukar köras på torsdagar men eftersom det är röd dag imorgon så kördes den idag istället. Le Peloton Falun innebär lagtempo i knappa timmen på en runda med mestadels asfalt, men även lite fin grusväg. Då jag kom iväg lite sent hemifrån så blev det högintensivt till samlingsplatsen, som var tom när jag kom dit. Kalibrerade mina Vector 2 och tänkte att jag kanske fick bita i det sura äpplet och cykla ensam till jobbet. Satte ändå igång en jakt då jag ju visste i vilken riktning dom cyklat och den första biten är uppvärmning. Lyckades komma ifatt efter en liten jakt med 325 snittwatt. Hann återhämta mig en stund i backen innan det hela drog igång igen precis innan krönet.

Sedan rullade vi på. Först lagtempo med korta förningar på cykelbanan längs med länsväg 293 och när vi svängt av cykelbanan och körde mot Ornäs så blev det ett led och karateförningar. Jag var bara med lite knappt halva högfartssträckan och svängde av mot jobbet från Ornäs medan de andra gasade vidare mot Falun. Om jag hade varit med hela vägen till Falun så hade jag kommit så sent till jobbet och idag vill jag hinna träna lite efter jobbet utan att komma hem alldeles för sent också. Så jag fick nöja mig så, annars hade jag nog kommit 1½ timme senare till jobbet. 282 snittwatt blev det när vi åkte fort och hastigheten blev 41.3 km/h.

Osopad cykelbana den 4:e maj mellan tätorterna som är regionens nav. Skärpning, Trafikverket! Kvaliteten på asfalten mellan längsväg 293 och Ornäs håller väl inte högsta kvalitet den heller. Skärpning, Trafikverket!

Gott med frukost på jobbet. Tänkte att detta kan bli nästa stora träningsbloggartrend. Muggröt™!

Hann inte ens äta upp gröten innan en kollega fyllde på godisskålen:
Det går ingen nöd på mig, idag heller.

Dagens cykeltur:

3 kommentarer:

  1. Mötte er med bilen precis innan du knäppte bild 2.
    Kan bara instämma ang sopningen på 293:ans cykelbana.

    SvaraRadera
  2. Det är Trafikverket som är väghållare på den cykelvägen så det är de som ska ha ris.
    Mest ris ska nog Skanska ha som har entreprenaden där och ska sköta underhållet.
    Trafikverket ansvarar för cykelbanan ända från Ingarvet till avtagsvägen mot Kvarnsveden.
    Har mailat Trafikverket om gruset men hittills bara fått "Ditt ärende är nu mottaget" som svar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kollade upp det där och såg det också. Kontaktade faktiskt också trafikverket med ett par frågor angående detta.. :)

      Radera