Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-02-27

Vill ni vara med och sponsra mig med hjul?

Lugn dag idag, Omloop het Nieuwsblad blev en riktig spännande historia, precis som jag hoppats på.

Idag har jag känt mig nästan som bakis, ni vet? Seg, trött, ont i huvudet och konstant sugen på något gott att äta. Har nog fått i mig ungefär en veckas energibehov men är ändå trött och seg. One of those days, helt enkelt.

Tänker ändå göra ett försök med att köra igenom dagens pass, det kommer nog bli en rätt grisig historia med dagens ben. Men det är ju bara att bita ihop och genomföra det om det ska cyklas snabbt i sommar.

-----

Apropå snabbt i sommar så undrar jag om ni skulle vilja hjälpa mig med det? Jag är nämligen på jakt efter att par riktigt ruskigt fina tävlingshjul. Jag har fått erbjudanden om hjul, men inget av det har varit riktigt intressant. Ska jag vara sponsrad med något så ska det liksom vara för att jag VERKLIGEN vill ha det. Att vara sponsrad bara för att vara sponsrad är inget för mig.
Hjulen jag vill ha kan jag bara få ett bra pris på, ingen bättre deal än så tyvärr och eftersom hjulen verkligen är top of the line så är det där bra priset fortfarande mycket pengar. Speciellt efter drygt nio månaders föräldraledighet...
När jag igår fyllde år så skrev jag följande:
"Om ni nu sitter och skäms över att ni missat att köpa present åt mig så kan ni swisha in er present till 0739504919, alla donationer mottages tacksamt och pengarna går oavkortat till inköp av nya tävlingshjul!"
Sedan så funderade jag lite mer på det där när jag var ute och cyklade (man hinner fundera på rätt mycket under 3 timmar cykling).

Så här blir dealen!

  • Alla som swishar in minst 100:- får sitt namn på hjulen. Typ: "Henrik Öijer". Om det blir väldigt många namn som ska få plats så kanske det blir lite kortare variant, typ: "H. Öijer".
  • Alla som swishar in minst 500:- (Ja, hjulen är dyrare än så) får även en banner/bild/länk under fliken Sponsorer här på sidan under 2016 i formatet 200x60p. Skicka ett mejl (-> henrikoijer@gmail.com) med info om ni är sugna på det. Gäller både privatpersoner och kanske någon som vill promota ett företag.
Oavsett belopp så kommer jag skriva ett tack-inlägg här på bloggen där jag nämner alla som bidragit och där länkar/bilder/banners också kommer att vara med. Vill man bidra utan att synas någonstans så skicka då också ett mejl där ni skriver att ni inte önskar vara med på hjul eller blogg.


Jag kommer höra av mig till de som swishade in pengar igår så att även de får veta hur jag tänker mig detta.

Nu är jag ute med stora håven här, men jag brukar ju lägga ner åtskilliga kronor och framförallt timmar på denna blogg och andra sociala medier utan att ta något betalt. Så hata mig inte allt för mycket nu.
Crowfundade tävlingshjul till mig, helt enkelt.

Swish-nummer: 0739504919

4 kommentarer:

  1. Vaddå hata? Är man en sådan omtyckt cykelbloggare som jag tror du vet att du är så är det klart att man ska våga fråga. Din idé med crowdfunding ligger ju helt rätt i tiden. Kul intiativ tycker jag som nyss skickade ett litet bidrag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så hjärtligt! Det gäller ju att förvalta ert förtroende också och inte sabba det genom att vara girig...

      Radera
  2. Intressant koncept med crowdfunding. Det kräver ju onekligen en ganska stor läsarplattform (vilket du har) för att lyckas. Jag har för mig att jag läst om någon privatperson eller lag som gjort något liknande inom cykel i US of A (men jag kommer inte ihåg detaljerna, kanske någon erinrar sig vad jag syftar på?).

    Personligen är jag både för lat och för icke-framgångsrik för att lyckas med något liknande, men det ska bli intressant att se hur det funkar för dig. Krävs ju inte mycket mer än 50 personer x 100 kr så borde det räcka och 50 personer är väl inte ens 5 procent av dina dagliga besök (gissar vilt här)?

    Sen blir man ju nyfiken att se vad det är för hjul du siktar på. En lågoddsare är ju kolfiberhjul förstås... (?)

    Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att det är en annan förståelse och kultur kring sånt här i USA, men hoppas att det går vägen även här.

      Dina siffror är väldigt bra gissningar, i januari hade jag 1143 unika besökare per dag men ännu är det ganska långt kvar till 50 personer som sponsrat.

      Radera