Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-08-11

På upptäcksfärd med Jens


Hej cykelvänner!

Igår hade jag väl egentligen ingen plan för idag, men jag kom fram till att tre timmar ganska lätt distans vore fint. Ingen större ansträngning, men ändå får röra på mig Jens var sugen på att utforska lite stigar och det blev ju precis vad jag behövde. Autopausen på våra Garmin-datorer gick varm då stigarna ibland var väldigt långsamma eller svårnavigerade. Ibland fick vi använda fötterna också, men det gör ju inget när man är på upptäcksfärd.

Jag är egentligen väldigt allergisk mot lågpulscykling och håller helst pulsen över 65% när jag är ute. Nu sjunker dock pulsen rätt snabbt och den senaste tiden så har det ju varit rätt ansträngande bara att hålla pulsen uppe. Beslutade mig för att skita i det där och utvecklas som person med lite mental träning. Pulsen fick vara låg! Snittpulsen på passet blev 118 (62,4% av årsmax) med autopaus vid stopp på cykeldatorn . Så egentligen blev snittet ännu lägre från dörr till dörr.
Jag dog inte av det och det blev ett riktigt kul pass. Kanske inte tack vare lågpulsen, utan just för att vi lekte på stigar som vi sällan eller aldrig cyklat på.

Vi hittade en vildsvinsåtel och en gammal gruva, spännande grejer!

Nu ska jag gå och kasta barnen i sjön. Sedan lär jag nog handla något också och frugan tycker tydligen att dammsugning bör ske när man är föräldraledig?! Hon verkar inte ha förstått att jag tar hand om Frida 100% av min tid? Utom kanske när jag cyklar lite då, förstås.

Så här gick turen idag:

2 kommentarer:

  1. Fina bilder! Använder du din VIRB när du fotar eller tar du med dig en mindre kompaktkamera? Köpte precis en VIRB XE som jag hunnit prova en gång men det känns spontant inte som att bilderna håller någon jättehög kvalité tyvärr. I alla fall inte medan man cyklar. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Den här gången använde jag min Panasonic Lumix LX3. Virben funkar soliga dagar. Ibland använder jag mobilen när jag tar bilder till bloggen, det där är lite olika.

      Radera