Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-08-11

Bloggfrukost

Fil, müsli, lingonsylt och några extra russin. Så här kan det alltså också se ut när en bloggare ska äta frukost. Vi som har bloggar äter inte bara keso, färska bär, nyttig juice och chiapudding. Men det där vet ju ni. En bildgoogling på "blogg frukost" ger dock annars lite andra bilder än den ovan...

Planen för dagen är att komma ut och cykla tre timmar distans. Försöka bli av med det sista från Finnmarksturen ur kroppen och ladda om inför lördagens cykelvasa. Fem vardagar på mig att få från flopp till fantastisk, det ska bli spännande att se hur det går.

Min träning inför Cykelvasan ser ut så här:
Måndag: vila
Tisdag: Tre timmar lättare distans
Onsdag: Tre timmar svårare distans (kan bli något annat också, beroende på hur kroppen känns)
Torsdag: Vila
Fredag Väckningspass, en timme med några intervaller i.
Lördag: Cykelvasan.

Förhoppningsvis så kommer min video från Finnmarksturen ut på nätet idag. Det har ju gått lite troll i det där alltså. Först startade ju datorn om efter en miljon timmar med filmexport och jag blev tvungen att exportera om allt. När det var klart så hade jag råkat få med brittiska höjdmåttet "fot" istället för meter och så kan vi ju inte ha det. Gjorde i ordning filmen en gång till och exporterade och när det var klart så visade det sig att programmet skalat bort lite av kanterna i videon, vilket gjorde att distansmätaren och en bit av höjdkurvan var bortskurna... Så nu har jag fixat filmen ytterligare en gång och den exporteras just nu i hundra miljoner år.
Håller tummarna för att det funkar denna gång, för annars kanske jag börjar gråta. Går det som det ska så kan ni kolla på Finnmarksturen med distans-, fart-, pulsmätare och höjdkurva i kväll.

Stort grattis till Jenny Rissveds som i helgen vann den femte raka världscupen och därmed säkrade totalsegern i U23-klassen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar