Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-08-31

Åkt båt och tränat

Den här lillfisen och jag har åkt en massa buss idag. Vi har också åkt båt.

Österdalälven, sett från Leksand.

Gustaf Wasa har trafikerat Siljan i 139 år, idag var första gången som jag åkte med.

Anledningen till båtturen var att vi genomförde en massa avtackningar av pensionerade medarbetare, medarbetare som slutat och medarbetare som fyllt jämnt. Här är vår VD (inte VD imorgon) som går i pension.

Vi åkte tillbaka till Borlänge i den här gamla bussen.

Efter sex bussturer och en båttur så kom Fridakakan och jag tillbaka till trygga Stennäset igen. Då var det full fart framåt igen för att förbereda inför Ebbahs cykelträning. Idag passade jag på att träna samtidigt som henne då Frida kunde vara hemma med Ronya. Bra för mig, bra för Ronya och bra för Frida. För Ebbah var det väl som en vanlig träning, gissar jag.

Här står jag framför TV-tornet i en avslappnad pose och tar en blogg-selfie. Livet som bloggare utan fotografkompisar är hårt!

Jag körde nästan hela TV-tornsbacken en gång som uppvärmning och sedan all-in en gång. Förbättrade mig från 3:40 till 3:21 på Strava men kände mig tung och seg och vägen var lös och jävlig. Gunde brukar ju säga att ingenting är omöjligt, men han har inte försökt ta KOM från Daniel Olsson. Det är då en sak som är säkert. Tre blankt har Daniel cyklat på och han kan säkert cykla snabbare än så om han måste, men det måste han ju inte nu eftersom jag ligger tvåa i listan och är TJUGOEN sekunder långsammare än Daniel.

Planen från början var ju egentligen att bara köra i TV-tornsbacken. Men eftersom jag blev så kränkt av backen direkt så blev jag ledsen och gjorde en plan B. Så jag rullade vidare till Högbobacken där jag körde tre intervaller upp till hopptornsparkeringen. 2 kilometer och 93-ish höjdmeter på asfalterad väg. Lyckades få till negativ split eller vad dom där löparna säger och blev alltså snabbare mot slutet. Körde på tiderna 5:25, 5:18 och 5:04. Skönt det i alla fall och att få några minuter intensiv cykelåkning. Det såg annars länge ut som om jag bara skulle få 3:21 med kvalité idag.

Efter Ebbahs cykelträning så fikade barnen. Det gör dom alltid. Mackor och saft.
Massor av mackor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar