Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-06-18

Väckningspass (extended version)

Hej vänner!

Idag har jag kört ett väckningspass. Det blev ett längre väckningspass än normalt, eftersom jag har tränat mindre än normalt dom senaste veckorna. Trampade ut till Bjursås och körde en vända i Baggbo, fortsatte sedan till Sågmyra för att köra asfaltsbacken där följt av en tempointervall tillbaka till riksvägen. Mellan dom längre intensitetsökningarna så körde jag några spurter också.

Men herregud vad det gick kasst då hörrni! Kände mig som en svullen Michelin-gubbe i en trampbåt som skulle ta sig uppåt i Dalälven. Alltså, det gick långsamt, jag kände mig obekväm på cykeln och det var bara utför som det rullade på hyfsat. Duggregn och åtta plusgrader höjde gråtfesten till en helt sjuk nivå.

Tur att tävlingen är imorgon och inte idag. Min Garmin-klocka rekommenderade 34 timmars återhämtning efter passet, ännu ett bevis på att storformen inte riktigt fanns där idag.

På väg in till Dalarnas Schweiz, Bjursås.

Nu ska jag fortsätta göra det jag är bra på, kolhydratladda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar