Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-06-23

Tre sommarlopp i Dalarna som förtjänar en puff

Hej!

Stora tävlingar känner ni ju till, som Cykelvasan, Långa Lugnet, Mörksuggejakten, Finnmarksturen, Siljan runt och Borlänge Tour. Men det finns några mindre lopp i Dalarna också och mindre lopp brukar ju kunna vara riktiga guldkorn. Det gäller bara att ni vågar er dit! Därför tänkte jag tipsa om tre lopp som ni borde våga ställa upp i.

Bianchi Vansbro 120 - motionslopp LVG
Körs söndagen den 28:e juni. Nu i helgen alltså och hade det inte krockat med landsvägs-SM så hade jag kört. Loppet är 120 kilometer långt med start och mål i Vansbro och har några härliga backar längs bansträckningen. Tävlingen är en del av Vansbrosimningen och all information hittar ni på Vansbrosimningens hemsida.

Gasenberget Up-hill - motionslopp MTB (eller löpning)
Körs onsdagen den 1:a juli i Nyhammar. Nyhammar ligger utanför Grangärde som ligger utanför Ludvika. Fem kilometer mestadels uppför där tuffaste backarna kommer på slutet och höjdskillnaden mellan start och mål är ca: 170 höjdmeter.
Mer information om Gasenberget Up-hill får du genom deras PM som du kan ladda ner här.

King of the Hill Sälen - tävling MTB (och/eller rullskidor)
Körs 23:e juli i Sälen och är som ni kanske förstår en uppförsbacketävling. Ja, jag gillar sådana. Egentligen består den av två delar, en cykeltävling och sedan en rullskidtävling. Men man kan välja att bara köra den ena varianten. Jag nöjer mig med cyklingen... Min cykeldator fick loppet till 12.6 km med 515 meters höjdstigning. Kolla King of the Hills hemsida för mer information.

Hoppas att ni vågar prova på lite mindre lopp i er närhet och kanske då något av dessa fina lopp i Dalarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar