Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-06-11

Tack för hjälp med barnuppfostran!

Slängde nyss ut följande meddelande på Facebook i den smått fantastiska Facebook-gruppen Falun. Trots att inlägget lite smått bryter mot gruppens ordningsregler...


Tack för hjälp med barnuppfostran!
Jag brukar tjata på mina barn om att inte lämna saker där de använt sakerna, utan att städa upp efter sig och inte lämna några saker ute på gården. Detta är dock inte någon lätt sak att lära sina barn då de tycks prioritera saker som är roliga framför att städa efter sig!?!?!

Ibland städar de inte på ren trots, ibland glömmer de och vissa gånger så tar någon slags barnslig iver över och barnen börjar leka med något nytt innan det gamla har städats bort.
Igår till exempel så cyklade min dotter med sin kompis och när de kom hem så ställde hon bara cykeln på gården och genast så började de leka med något annat. Cykeln blev kvar utomhus och olåst och då var du framme. Troligtvis någon gång i natt. 
Det blev ju lite trist stämning i morse när hon skulle cykla till skolan, men nu har hon nog lärt sig en läxa och jag har kanske fått den hjälp med min barnuppfostran som jag behövde. 
Eftersom hon inte bara cyklar till/från skolan och kompisar med cykeln, utan även använder den på cykelträningen som hon älskar så kan du gärna lämna tillbaka cykeln innan måndag. För på måndagar klockan 18:00 så har hon träning med Falu Cykelklubb och då skulle hon vilja ha sin Scott Contessa med 24" hjul igen.
Om du som uppfostrat min dotter åt mig inte har Facebook så kanske någon av er som har Facebook ser cykeln och kan tipsa om att Ebbah vill ha tillbaka sin cykel? Den försvann i Stennäset och kan ju kanske ligga någonstans i närheten.
Tusen tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar