Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-06-28

Inför landsvägs-SM på Sollerön

Hej och god morgon!

Nu sitter jag här och borde packa ihop mina prylar inför avfärden mot Sollerön och SM, men först ett litet blogginlägg! Det är alltså dags för årets höjdpunkt för många och en av dom stora höjdpunkterna för mig. 191 kilometer ska avverkas med start 11:30, där vi först kör fem varv på en längre runda där bland annat Gesundaberget finns med, för att sedan avsluta tävlingen med fyra kortare varv (6,4 km) på Sollerön.
Det stora varvet är egentligen Gesunda och 30 km transport. Men riktigt så är det inte för det brukar bli åka av upp på Sollerön också, men säg att det är 20-25 km där det finns stor risk för passiv cykelåkning. Bra för mig dock som i sådana fall får återhämta mig/komma tillbaka.
Det mindre varvet blir dock en desto mer intensiv historia med både skarpa kurvor i korsningar och backar. Gesunda-backen är väl det som oroar mig mest då klättrarformen inte riktigt funnits där, men förhoppningsvis så ska jag kunna slita mig med över.

Vädret är fantastiskt (för alla som gillar svensk sommar och inte regn....) och det ska inte blåsa speciellt mycket. Så det ser ut att bli en skön dag för så väl åskådare som deltagaren. Eller ja, inte så jätteskön för deltagarna då, men ni fattar.

Mina egna förhoppningar på en bra placering existerar inte. Tar jag mig runt så är det helt otroligt bra, men förhoppningsvis så kan jag göra något jobb åt mina lagkamrater innan mållinjen ska korsas.
Att tippa vinnare är jättesvårt men med i medaljstriden borde Michael Olsson, Alexander Wetterhall, Christofer Stevenson, Philip Lindau,Tobias Ludvigsson, Gustav Larsson och Jonas Ahlstrand vara. Dom större klubbarna har ju ett helt gäng kort att spela och i Skara CK (Team Tre Berg - Bianchi) så kan många stå som vinnare, men jag skulle tro att de kör för Wetterhall så därför tar jag bara med honom.

Lite länkar till info:
Startlista SM landsväg herrar elit
Karta långa varvet
Karta avslutningsvarvet
Övrig info om SM-tävlingarna

Precis som igår så ska SM på Sollerön sändas live:

Från klockan 09:00 kan ni se damjuniorernas lopp och vi i herrar elit startar alltså 11:30.

2011 så blev jag 90:e av 94 man i SM på Sollerön, då tog Stefan Määttä denna bild på Magnus Darvell och mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar