Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-06-30

Ett trasigt ben

Hej vänner!

Tänkte ju ut för att trampa bort den där krampkänningen i vänster baksida lår och återhämtningscykla lite. Men det är nog mer än en liten krampkänning tyvärr, för jösses så ont det gör om jag drar med vänsterbenet. Tryckandet på pedalerna gick bra, men att dra var inte skoj.
Det här var givetvis lite tråkiga nyheter och det där surbenet är definitivt inget jag kan tävla med på söndag. Så nu hoppas vi allihopa på att det går över omedelbums.

Styrde ut cykeln till Källviken och cyklade lite på Källvikens svarta för första gången någonsin. Ni vet hur det är, man är ju sällan turist i sin egen stad. Men nu har jag kört nästan hela leden (hade lite mycket bråttom och fick skippa slutet). Den innehöll en del fina partier, en hel del sten och även några hopp och drop som jag inte cyklade i. Jag lär väl dit igen och se vad jag klarar av att cykla, nu kom dom mest som en chock (borde finnas varningar om att marken försvinner under en på cykelleder...). Ett av droppen cyklar Jesper Hjortsberg i på Instagram-filmen nedan:
Ett filmklipp publicerat av Jesper Hjortsberg (@jeppehjortsberg)

Såg att Alexander Gingsjö rättade mig i föregående inlägg. Han var inte med direkt i utbrytningen, utan bryggade upp med några andra ut på varv två. Jag var givetvis för långt bak för att uppfatta något sådant... Jävla backe. 

Ett par bilder från Källviken. I bilden med Lupinerna så cyklar jag i motsatt riktning. Men det är så man får lov att göra när man är ensam och stolpen stod där den stod.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar