Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-06-23

Ett första tempotest

Hej!

Igår kväll kom så en tempocykel hem till mig. En Pico Crono Carbon med Ultegra på. Efter en hel del skruvande och sågande så var den idag redo för ett första test:
Den är dock inte helt klar ännu då tempopinnarna tex sticker ut ca: 3-3,5 cm för långt fram från centrum av vevpartiet. Eftersom jag bara lånar cykeln över SM så tänker jag nog låta gaffelröret vara så där högt och fint.

Testade min Limar Speed Demon också. Samt tempodräkten, det var faktiskt tre kilo sedan jag klämde mig i tempodräkten senast....

Jag blev faktiskt lite förvånad över hur bra det kändes när jag satte mig på cykeln och cyklade runt sjön. Har ändå armbågsstöden så långt ihop som möjligt och bara en 5 mm spacer under styrstammen. För att inte cykeln skulle bli alldeles för lång så har jag fått låna en 60 mm styrstam från Jens Westergren och därmed kapade jag 3 cm av längden.
Jag slog i knät i styret ett antal gånger när jag testcyklade lite och ställde mig upp. Så en ännu kortare styrstam är nog inte lösningen. Nu får jag lov att kapa av längden framifrån istället. Ska bara mäta ut noga så jag inte kapar mer än nödvändigt. Annars så funkade det. Lite oväntat bra som sagt, men fem mil tempo lär nog göra ont ändå. Hur man än sitter på cykeln.

Största problemet är fortfarande formen. Som jag skrev efter Velodrom GP:
"varje gång jag fick vind på näsan så tog det stopp"
Inte så lovande med tanke på att Tempo-SM handlar om femtio kilometer med vind på näsan. Men men, det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla. Det är roligt att cykla.

När jag kom tillbaka så passade jag på att filma lite:


Det vore ju lite kul att filma tempoloppet tänkte jag. Men inte framåt eller bakåt, utan med kameran riktad mot ansiktet. Det vore väl en fin film det?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar