Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-06-21

Bilder och resultat från Soldvarvi och dags för Velodrom GP

God morgon?!

Jag är för dålig. Kan inte cykla snabbt. Tål inte mjölksyra. Har ingen återhämtning överhuvudtaget över tröskel. Kass form.
Jodå, jag blev varvad och klev av igår. Positionerade mig ganska bra i starten igår och sedan satte det fart. 46,9 km/h första varvet och 45,9 km/h andra varvet. Mina ben fixade inte riktigt det. Svårt med igångdragen och ännu svårare med återhämtningen efteråt gjorde att jag bara blev mer och mer stum. Jag hängde väl i i kanske fyra varv eller så och sedan var det äventyret över. Försökte få ihop en liten grupp med oss som droppat så att vi kunde köra på. Hoppet om att komma ifatt igen släcktes ganska snart, men det blir ju i alla fall lite träning av det och det behöver jag. Vi blev nog typ sex man som gick runt. Efter ett gäng varv så såg jag ledarmotocyklarna närma sig bakom och jag sa åt grabbarna att nu var det dags att höja farten något. Tyvärr höjdes farten för mycket i målbacken och gruppen blev molekyler... Ridå.
Det blev bara ett varv till. Ensam.
Totalt fick jag ihop 13 varv cykling av dom 20 som ska köras. Klart underkänt!

I täten så stack Johan Landström och Erik Nyqvist och de dödade tävlingen genom att vara bäst. När klungan fattat att det var över så stack sex man iväg och bildade en andragrupp ca: 30 sekunder bakom tätduon. I Falu CK så fick vi med Jimmy Bodin och Oskar Djärv i klungan idag. Bra jobbat grabbar!
Johan Landström hade mest pangpang i slutet och kunde vinna före Erik Nyqvist. Först i andragruppen blev Patrik Morén.

Damernas tävling såg jag bara lite grann av men jag såg att Ida Jansson krossade alla vid första spurtpriset, väntade in klungan igen och senare så hade hon och Ida Erngren gått ifrån. Klungan var sedan aldrig riktigt nära och Ida Jansson vann väl det där Soldvarvi. Sexton år och dammar hem damelittävlingar, sånt imponerar.

Ida Jansson i sololedning efter spurtpris 1.

Klungan.

Ida och Ida har stuckit iväg.

Fagersta i utbrytning och Fagersta jagar i klungan...

Ungdomar som hejar på en klunga som har gett upp.

De sex snabbaste tjejerna!

Nyqvist och Landström i utbrytning.

Sexmannagruppen som gjorde upp om tredjeplatsen.

Christofer Stevenson försöker sticka iväg från klungan.

Men klungan är inte långt efter.

Björnen från Barkhyttan och Nyqvist.

Fortsatta försök i klungan.

Spurten om segern vann Johan Landström på ett betryggande sätt.

Spurten om tredjeplatsen kunde Patrik Morén vinna.

Klungspurten om 9:e plats vanns av Rasmus Mikiver före Ludvig Bengtsson.

Vilket väl borde ge följande resultat (rätta mig gärna om jag har fel) eller vänta till Sollerö IF har presenterat resultat från Soldvarvi 2015 här.
Damer:
1. Ida Jansson
2. Ida Erngren
3. Sara Penton
4. Ellinor Huusko
5. Frida Knutsson
6. Julia Karlsson

Herrar:
1. Johan Landström
2. Erik Nyqvist
3. Patrik Morén
4. Dennis Wahlqvist
5. Joakim Åleheim
6. Johan Nystrand
7. Mats Andersson
8. Marcus Johansson
9. Rasmus Mikiver
10. Ludvig Bengtsson

Efter Soldvarvi hade Jimmy Bodin och jag planerat att cykla hem och det gjorde jag!
Kisspaus och selfie.

Dalarnas drygaste raksträcka. Tack och lov så vänder tempoloppets femmil precis innan denna.

Det började se mörkt ut... Jesper Larsson stannade till och plockade med sig kapten Jimmy, jag fick Jimmys regnjacka och fortsatte. Jag behöver ju varenda meter träning jag kan få...

Tyvärr så dog min mobil strax efter detta och det var riktigt synd för det blev ännu mer episka vyer innan regnet slog till. Det blev 25-30 minuter med rejält regn. genom Leksand så regnade det så mycket så jag fick bromsa bakom bilarna som körde sakta pga skuren. Sedan blev det uppehåll igen i en kvart ungefär innan det kom ett nytt regn i en kvart. Avslutade dock rundan i uppehåll vilket var skönt.

Väl hemma så var benen riktigt slitna, skönt det. Spolade av cykeln, slängde kläderna i tvättmaskinen och tryckte i mig tre glassar för att det är gott med glass.

Idag är det ju dags för en ny cykeltävling. Eller ny tävling är det ju inte, men en ny tävlingsdag. Velodromen GP ska avgöras på industriområdet som Velodromen befinner sig på. I fjol var det ett vanligt GP-lopp men i år har arrangören skojat till det lite genom att göra det till ett poänglopp (visste inte ens att den tävlingsformen fanns på landsväg!?). Det hela går ut på att bli etta eller tvåa i spurtpriser och vid målgång. Den som är först över mållinjen behöver inte vara vinnaren, utan vinnaren blir den som samlat ihop flest poäng.
Ingenting jag behöver oroa mig för eller fundera allt för mycket på. 30 varv ska köras på en väldigt teknisk och kort bana, så det kommer bli mängder av varvningar.

I fjol så var jag i en grupp som körde om placeringarna 16-20 innan vi blev varvade och avplockade med 2-3 varv kvar av tävlingen. Femton man klarade sig alltså från att bli varvade av Ahlstrand/Darvell den gången.

Nu är det väl dags för mig att äta frukost och städa hemmet så att det ser någorlunda okej ut när familjen kommer hem lite senare idag. Starten går 13:15 så det börjar väl bli lite bråttom känner jag. Vi hörs!

Soldvarvi:

Cyklingen hem:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar