Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-04-28

Tjöt

Borlänge

Falun

Hej!

Idag har jag cyklat till jobbet. Samt tillbaka igen! Mer spännande än så var det faktiskt inte. När jag kom hem så tog jag med mig Frida och stack på Innebandymöte med IBF Falun. Det var styrelsen som bjudit in till ett möte angående läget i föreningen med anledning av en del turbulens kring damlaget. Det har varit en del oro kring damlagets vara eller icke vara men nu är både dam- och herrlag anmälda till högsta serierna nästa år. Precis som i nästan alla ideella föreningar så behövs engagemang för att få runt verksamheten. Eftersom jag har ett innebandyintresse, känner lite innebandyfolk och gillar att engagera mig så åkte jag dit. Vi får väl se om och hur jag kan hjälpa till.
Min fru undrar vad jag har för bokstavskombinationer egentligen, men jag gillar ju sport och har en stark dragning mot föreningar i olika kriser och skulle hemskt gärna även engagera mig i stans fotbollslag och hockeylag... Men eftersom jag själv har spelat innebandy, har barn som spelar innebandy och har följt IBF Faluns både dam- och herrlag i typ 16-17 år så ligger det mig lite närmre om hjärtat.

Frida var en exemplarisk bebis under det två timmar (jätte)långa mötet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar