Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-04-10

Cyklat med VIRB

Rätt osnyggt! Framöver så lär jag nog sätta ett sådant där Garmin-fäste så att jag kan ha cykeldatorn framför styret och kameran på styrstammen. Hade en tanke om att ha ett långt fäste från sadelstolpen först, men det blev för mycket ben i bilden så jag flyttade hela masten till ramen istället och stack ut.

Bild från min Garmin VIRB. Syrrans hus syns till höger i bild!

En lidande farbror på tur.

Kroppen kändes klen idag. Kraftlös och med ben som bara vispade runt istället för att trycka på. Hemskt jobbig känsla då jag helst skulle vilja känna mig tävlingsklar. Jag hade tänkt köra någon kort intervall och gjorde också det trots dålig känsla. I slutet så tänkte jag klämma en enminutare bara för att se om benen var lika dåliga som kroppen kändes. Klämde då ur mig 614 watt!? Tidigare toppnotering för 1 minut var 527 watt, så det var ju en bra spark i rumpan för självförtroendet.
Den 5 minuter långa backintervallen jag körde i början av passet gav tydligen ett snitt på 400 watt trots dålig känsla. Min toppnotering från 2014 på 5 minuter är 402 watt...

Så jag är relativt stark ändå, trots dålig känsla. Tack Garmin Vector för att jag slipper lita på känslan!

Backintervallen på 5 minuter filmade jag och tack vare synkning mot den data som min Edge 810 levererar så kan jag lägga in olika data i videoklippen. Kika på backintervallen här och börja gärna prenumerera på min Youtube-kanal, där lär det börja dyka upp en del klipp nu när jag blivit med actionkamera. Välj givetvis högsta kvalitet för att få bästa möjliga bild:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar