Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-03-21

Snödjup

Vaknade upp till ett vinterlandskap på gården denna morgon.

Snön har väl landat på stora delar av landet, ett litet bakslag bara, snart är det barmark. Lovar! Det gäller bara att ha tålamod. Södra Sverige har ju redan barmark, det har jag ju koll på via en av mina favoritsidor så här på vårkanten: http://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/snodjup Alltid kul att följa barmarkens framfart. Nedan har jag lagt ihop två bilder, den vänstra kartan visar snöläget igår och den högra visar dagens snöstatus.
Imorgon blir det plusgrader igen och det ska hålla i sig i ett par dygn. Varma nätter gör underverk för barmarken!

I morse (samling 8:45..) så hade Filip innebandymatch, syns på bilden ovan som målvakt.

Det blev en tät och spännande match mot lokalkonkurrenten HAIK. Till slut blev det 5-5 och Filip fick göra en rad fina räddningar. Imorgon är det Ebbahs tur att lira plast då hennes lag ska spela tre matcher i hemmahallen. Ebbah är med i den första (samling 8:30..) mot Bjursås och sista matchen mot Borlänge.

Nu på eftermiddagen så har jag sett på Leksand mot Malmö på TV:n. Onödigt spännande på slutet efter en väldigt trygg 4-0 ledning. Slutresultatet 4-3 innebär ändå två raka segrar och 2-1 i matchserien.

Idag har jag vilodag från träningen och har faktiskt gubbvilat en 30-40 minuter också. Passade på när minstingen sov och fick med mig Ebbah i fallet också. Välbehövligt! Eftersom det är vilodag så blir det ingen sen träning, så i natt kanske jag kommer i säng i tid. Tid är väl egentligen ungefär nu, men hyfsad tid då i alla fall.

Imorgon kör jag ett försök på vinterns sista Kompiskampen. Ska bli ruggigt skönt att få avsluta det hela. Siktar på att passera 350 watt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar