Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-03-23

Kompiskampen #5

Senast jag körde Kompiskampen så skrev jag att det var det bästa jag gjort på en testcykel någonsin. Igår förbättrade jag det ytterligare när jag körde femte och sista omgången av Kompiskampen. Det har varit en kul utmaning och jag har aldrig tidigare maxat i tjugo minuter så det har varit utvecklande och intressant. Utvecklingen har onekligen varit över förväntan. När jag hängde på denna utmaning i november så trodde jag nog att jag skulle kunna nå upp till 320-330 watt.
Men det blev ju så mycket bättre. Hela vintern har varit bra. Det ska bli väldigt intressant att se hur mycket effekt jag kan få ut när jag cyklar utomhus och pressar mig.

Med bara en kvarts förvarning så skrev jag om att jag skulle sända spektaklet live på nätet och det gjorde jag. Trots den korta framförhållningen så såg 234 personer mig live när jag plågade mig och i skrivande stund så har 485 personer sett klippet. Imponerande siffror och lite skrämmande att så många ville se det...
Här kan ni se reprisen, ett tips är att ni hoppar fram till ungefär 14 minuter in i klippet. Efter drygt 22 minuter strippar jag och vid 24:40 så drar jag igång min 20:a:

Om ni nu kollat på klippet så kan ni lite siffror, det framgick även via andra sociala medier igår kväll. Även om ni inte orkar kolla på hela klippet så kan det vara kul att se några sekunder här och där för att se hur jag går från pigg och fräsch till ett vrak på slutet...

Jag körde med 3.7 kilos motstånd och lyckades hålla 96 i snittkadens, alltså 355.2 watt! Nytt rekord med nästan tio watt. Magiskt. Så här gick Kompiskampen för mig:
26 November 291.4 watt, 71.4 kilo
23 December 300.8 watt, 72 kilo
19 Januari 316.8 watt, 70.2 kilo
22 Februari 345.6 watt, 69.6 kilo
22 mars 355.2 watt, 68.9 kilo

Garmin gav mig svart på vitt efter avslutat pass. 

Snittpulsen landade på 179, alltså 93.2%. Alla siffror kan ni gå in här och kika på: https://connect.garmin.com/modern/activity/726761025

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar