Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-03-13

Dom bästa dubbdäcken till din cykel


Hej vänner!

Om ni behöver dubbdäck till er cykel så vill ni ha Suomi Tyres. Tidigare så körde jag med deras dubbäck för MTB och dom höll i fem år innan det var dags att byta ut dom. Nu har jag haft dubbdäck till cykelscrossen och då kör jag med deras 40 mm breda w240 fram och deras 37 mm breda w106. Alltså 240 dubbar fram och 106 dubbar bak. Dubbdäcken är inköpta vintern 2007(!!!) och rullar än. Bakdäcket har hunnit tappa sex dubbar, men då har jag inte heller fegat med stoppsladdarna. Framdäcket har bara tappat en enda av sina 240 dubb och en annan dubb har gått av. Snacka om klass och kvalitet. 

Jag har inget som helst samarbete med Suoumi Tyres som tillverkar däcken eller Shimano Nordic som säljer dom i Sverige utan den här hyllningen kommer från hjärtat. Vill ni ha dubbdäck som håller år efter år så kika in dubbdäck från Suomi Tyres. Nu på vårkanten kanske man kan köpa ett par till reducerat pris och då är ni redo för nästa vinter! 

I dom delarna av landet där det kan finnas is på vägarna så behöver man dubbdäck, jag förstår inte mig på folk som riskerar att chansa på att köra utan. Heller safe than sorry! 

Vad har ni för dubbdäck och vad tycker ni om dom?

4 kommentarer:

  1. Jag har ett par Suomi Tyre Extreme 294 på min MTB (4:e vintern & ca 10 saknade dubbar/däck) . Dom är tunga men greppet på alla typer av is är grymt. Skulle dock önska att dom fanns i 2,25" och inte bara 2,1" så att dom är lite stabilare i snö.

    /Elias

    SvaraRadera
  2. Jag har ett par Suomi Tyre Extreme 294 på min MTB (4:e vintern & ca 10 saknade dubbar/däck) . Dom är tunga men greppet på alla typer av is är grymt. Skulle dock önska att dom fanns i 2,25" och inte bara 2,1" så att dom är lite stabilare i snö.

    /Elias

    SvaraRadera
  3. Haft 5 olika modeller på mtb och cx, bäst totalbetyg får Schwalbe Marathon winter 35mm 240 dubb. Faktorerna är rull, grepp och hållbarhet.

    /Johan

    SvaraRadera
  4. Har kört med Suomi Tyre Extrem 294 (fram) och Schwalbe Winter Marathon 240 på min hybrid (29er/CX) sedan vintern 2011/2012 där jag bara tappat 1 dubb i varje däck, och aldrig haft en enda punka.
    Före det köpte jag ett par dubbdäck på Biltema (kommer aldrig att hända igen), efter EN enda vinter var nästan en fjärdedel av dubben borta :-(

    SvaraRadera