Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-03-01

3x20 min på 304 Monarkwatt

Kommer ni ihåg den 17:e januari när jag körde vinterns då bästa pass? Det var 3x20 minuter på 282 watt det. Igår, en och en halv månad senare, så körde jag samma pass fast på 304 watt. Kanske något mer ansträngd denna gång, men bara marginellt. Jag behöver verkligen mer tid på hög intensitet på passen jämfört med dom senaste åren om det ska gå framåt. Så 3x20 är att föredra före 2x20 för mig nu. Satt och kollade på Omloop het Nieuwsblad och blev lite till mig där i sista intervallen. Fint lopp det där.

Hur som helst så blev det ju då alltså tre stycken intervaller om vardera 20 minuter. Två minuters vila mellan intervallerna. Motsåndet var 3.2 kilo och kadensen 95 varv per minut, alltså 304 Monarkwatt. Mina Garmin Vector gav mig i snitt 331 watt. Det innebär faktiskt också rekord för det här passet. I mars 2013 så körde jag 3x20 på 300 watt och med tre minuters vila mellan intervallerna.

Tipp topp tommel opp! Passdata från dagens pass: https://connect.garmin.com/modern/activity/708146027

Totalt i februari blev det 34 timmar, 23 minuter och 10 sekunder träning. Bra det, för att vara jag. Nu är det bara att fortsätta på denna inslagna väg och hoppas att våren bär med sig ytterligare höjningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar