Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-08-03

Fin långrunda

Öj!

Idag har jag cyklat. Långt. 164.5 km med cyclocrossen på både asfalt och grus. Faktiskt ganska på pricken 50/50 mellan asfalt och grusvägar. Körde dessutom en hel del kilometer som jag aldrig cyklat förr med stora målet Dala-Floda. Turen gick Haghed - Sågmyra - Leksand - Dala-Floda - Djurås - Sifferbo - Helgbo - Rexbo - Oxberg - Kårarvet.

Väderprognosen igår sa att det skulle bli regn under större delen av passet, prognosen i morse hotade med bara lite regn och det kom faktiskt bara några droppar i början.

Cykeln i början av passet och vid första pisspausen.

Vita grusvägar är ju så fint.

Närmar mig Leksand.

Grusväg mellan Leksand och Dala Floda, via Skeberg. Hade aldrig cyklat här förr.

Häftig bro i Dala-Floda.

Hade ju aldrig hittat denna om jag inte planerat hela min runda i Garmin Connect. När man är ute och cyklar tar man ju ofta en riktning och följer den och då missar man sådant här.

Var tvungen att stanna för att föreviga denna bil från Nadines Food Truck. En sån som Rapha har!

Fler vägar som jag aldrig förr cyklat på, på väg mot Djurås.

Magnus Darvell har sagt att man får börja äta efter fyra timmar. Jag fuskade lite och tog en glass i Djurås efter bara 3:40.

Sista två timmarna så fick jag dels släpa mig igenom en rätt dålig grusväg mellan Sifferbo och Helgbo och sedan började jag få lite bråttom i motvinden så det blev inte så många fler bilder än dessa två.

Kom hem efter 5:48 effektiv tid, trött men ändå med en bra känsla. Drack en flaska sportdryck, åt en glass och en Powerbar och gick ner ungefär fyra kilo på passet. I början var jag inte så törstig och när flaskan blev tom med dryga timmen kvar så var jag ändå så nära hem och det kryllar inte direkt med påfyllningsplatser så då dammade jag bara på. Somnar ( i vanlig ordning) ovaggad i kväll!

Datat:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar