Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-06-13

Pendling med spurter och ett KOM på Strava

Hej!

Idag tog jag det betydligt lugnare med pendlingen. Lite nöjd förstås efter att ha fått till tre pendlingsdagar och en dag med Dalacup denna vecka. Både bra med mängd och väldigt bra med kvalité. På väg till jobbet idag så tänkte jag köra stenhårt i backen ut ur stan, men med tomma ben, motvind och den tidiga morgonen fick mig att slå av och ta det hela med ro istället. På väg hem så körde jag fyra stycken 30-sekundare, en enminutare och så avslutade jag med att borra utför i en minut för att stjäla ett KOM från Jesper Hjortsberg. Det lilla (ok, stora...) monstret stal ju tre KOM igår när han körde lunchintervaller på MTB och det var ju ingen liten kross heller:

Det här är alltså en av tre krossningar som Jeppe utförde igår. Min attack idag var alltså en liten hämndaktion.

Kul med Strava ändå, bra träning blir det ju också om man ska hålla på och maxa hela tiden. Som tävlingscyklist handlar det ju om att bli bra på att cykla snabbt och det får man minsann lära sig om man har förhoppningar om KOM/QOM på Strava.

Nu tar jag nog en välbehövlig vilodag imorgon och låter dom slitna benen få vila lite. Å andra sidan så hotade väderprognosen med oförskämt mycket sol imorgon och det är ju alltid så trevligt med lite solcykling!

På väg till jobbet idag så använde jag kameran också:
Passione Celeste!

Jobbcyklingen:

Hemcyklingen:


Ni undrar förstås vilket KOM jag tog idag. Detta:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar