Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-06-14

Ett paket med lite cykelprylar och en lättare racer!

Det var längesedan nu, men igår "fick" jag äntligen ett paket. Eller, jag har ju beställt och betalt för grejerna men ett paket är alltid ett paket och jag har ju beställt saker som jag vill ha. Så: alltid kul med paket! 
Sadel, pedaler och bromsbelägg.

Mest nöjd är jag med sadeln givetvis. Har längtat efter en finsadel ett tag nu och Cyclecomponents sålde denna finsadel för 1169:-. Det jag var ute efter var en sadel som fanns på lager, var lätt och ändå inte kostade 2-3000:-. 140 gram uppges den väga och min vägde in på 143 g. Har haft en del SLR-sadlar genom åren och har gillat dom alla.

Har väl rotat fram en gammal Tune-sadelstolpe i cykelrummet så viktdiffen mellan dom två ovanstående bilderna är 149 gram. Passade på att byta styrstam till en gammal Richey WCS som jag har haft liggandes och kapade därmed 21 gram ytterligare. 170 gram lättare cykel idag alltså, lördagsgodiset kommer smaka lite extra gott i kväll.

Ett problem med sadelstolpsbytet var ju att batteriet till den elektroniska Ultegra-gruppen satt i sadelstolpen och cylindern som batteriet satt i var fastlimmad i stolpen. Det löste jag med en tvättsvamp:
Troligtvis så håller tvättsvampen batteriet på plats och utan skrammel-ljud.

Pedalerna ska sitta på min cross och bromsbeläggen är till min MTB, så nu ska jag snart ha tre cyklar igång. Upptäckte dock att min crossrunda här om dagen var lite för trevlig då crossen nu står i cykelrummet med platt tubdäck bak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar