Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-11-11

Små förändringar i träningsprogrammet denna SM-vecka

Tidigare i höstas så kan jag ha sagt att jag inte ändrar något i vinterträningen för att köra CXSM. Det stämde inte riktigt då jag nu gör en liten förändring. Jag tar bort all form av cykelstyrka denna vecka i hopp om att få lite mer sprättighet i benen. I övrigt så planerar jag att köra alla pass som jag tidigare har planerat.

Om det var jobbigt förra treveckorsperioden så har denna andra treveckorsperiod känts riktigt bra. Nu hade jag vilodag igår och ska köra på i tre dagar igen innan jag vilar torsdag, väcker kroppen med fyror på fredag och kör SM på lördag. Doftar succé. Förra veckan planerade jag alltså så att jag fick en vilodag igår för att komma lite extra fräsch in i hårda veckan nu när det är SM och allt. Om vi skiter i det fysiska så skulle jag behöva fila en del på tekniken och även tävlingsmentaliteten. Åtminstone om jag ska tro mina två träningstävlingar i förra veckan. Onsdagen var ju ingen hit men lördagen gav lite mer hopp.

Förra året körde jag mer cross och naturligtvis så var jag något vassare då också, foto: Jyrgomatic

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar