Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-11-24

Monark + Garmin Vector

Ett första test med Garmin Vector på Monarken

Skulle köra 2x20 min i natt men jag fixade bara 1x20 + 1x12 minut. I vilan mellan intervallerna så snabbkalibrerade jag Vector-pedalerna två gånger, först en gång direkt efter första intervallen och sedan igen direkt innan andra intervallen. Fick högre effekt i den andra, trots att jag hade samma kadens och 3 kilo i motstånd på testcykeln. Jag tror att man måste köra ett pass eller två för att få grejerna att sätta sig lite, men det är bara en gissning.
Körde först ett Åstrand med höstens överlägset sämsta resultat. Var ca: 15 högre i puls än vad jag kan vara annars, kändes ju inte toppenskoj. Testade att spurta med Vector också och nådde 998 watt i den spurten...

Temperaturen, pulsen och watten var högre i andra intervallen. Som en bonus fick jag ett jäkla håll vilket gjorde huvudet svagt. Nu måste jag rycka upp mig och försöka glömma denna bedrövliga träningsvecka. Idag blir det i alla fall distans.

3 kommentarer:

  1. Vilken variant av Vector 2 funkar på monarken?
    Vill kunna flytta mellan Monarken och Ultegrapartient på racern.
    Normal, eller large?
    /Peter

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera