Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-10-30

Vänner som gör något

Erik Wickström har skrivit en bok om längdskidåkning. Den kommer i mitten av november men kan beställas redan nu. http://www.runnersworld.se/shop/viewproduct.htm?ID=55
I ”Längdskidåkning för dig” hittar du bland annat teknikinstruktioner, träningsråd, staktips, styrkeövningar, träningsprogram, prylguider och naturligtvis ett kapitel om hur du förbereder dig inför ditt Vasalopp. Med boken på 228 sidor får du en 90 minuter lång DVD som innehåller instruktioner för klassisk åkteknik, utrustningstips, vallagenomgång och massvis med inspiration!

Författaren Erik Wickström är chefredaktör för tidningen Vasalöparen och jobbar även som skidinstruktör, personlig tränare och föreläsare.

Så här skriver Erik inledningen: "Den här boken skriver jag för att jag tycker det behövs en matig och modern bok för längdskidåkare på alla nivåer. Med boken och DVD:n vill jag inte bara hjälpa nybörjare, utan även vägleda de som är redo att ta sin skidåkning till nya nivåer. Och självklart vänder jag mig till de som vill genomföra eller förbättra sig i Vasaloppet."



-----

Janne J kör en insamling till barnhem i Nigeria och han har också samlat ihop cykelsaker för cyklister i Afrika. Läs mer i hans blogg här: http://jannejsplace.blogspot.se/2013/10/cycling-for-children-africa.html
Som en del i insamlingen så ska han i helgen försöka cykla 100 mil och därmed hoppas få er att ställa upp med en blygsam summa för barnhemmen. Läs mer om det evenemanget här: https://www.facebook.com/events/418134238288047/?fref=ts


.....


Själv har jag ätit lite Non Stop och ska nu köra 2x20 minuter på min testcykel. Känns ju givetvis lite fjuttigt i jämförelse med vad dessa har gjort och ska göra. Men det är i alla fall det jag förhoppningsvis fixar nu i kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar