Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-10-19

Fem timmar solskensdistans

Startade strax efter sex i morse, då var det mörkt även om fullmånen lyste upp en del

Någon gång efter sju började det ljusna

Typisk bild på mig

Risholn med timmerstommen som ALDRIG blir klar. Vet inte hur många år dom har byggt den där, skulle tro att arbetstakten är ungefär ett lager per år.

Brant satan mellan Slättberg och Böle

Belöningen på toppen

Motljus på väg ner mot Almbergsbjörken

Snö nära toppen av backen mellan Bäckeberg och Rexbo. Det låg snö på flera av höjderna på dagens pass.

Mellan Stångtjärnen/Valshed och Skvasselbo hittade jag ett avsågat träd att ställa kameran på

Det blev ju en fin tur det här. Startade redan vid sex på morgonen för att hinna hem i bra tid för familjen. Hade skissat på en runda som jag trodde skulle ta ungefär fem timmar. Ensam med en flaska saft och två Snickers i ryggfickan. Förbrukade fyra munnar saft och min ena Snickers under hela turen. Hoppades på ett snitt av 25 km/h för att hinna runt på fem timmar och benen svarade ganska bra tycker jag. Efter fyra timmar så började jag bli lite sliten och efter drygt fyra och en halv så var jag rätt trött faktiskt. Härligt med krispighet!

Under turen så såg jag en hare, ett par rådjur, en räv och tre tjädrar.

Underlaget var, som ni kanske kan se, varierat med merparten på grusväg. Men även en del asfalt och mindre skogsväg. Hade lagt in några rejäla stigningar i rutten också, bara för att det är så härligt med backar.
Nöjd och glad kom jag hem efter fem timmar och en minut med en snitthastighet på 25.2 km/h. Bra gissat både på distans och snitthastighet alltså.

2 kommentarer: