Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-07-14

Misslyckade STRAVA-attacker

Så här nöjd såg jag ut idag, innan mina försök på två mycket viktiga STRAVA-segment

Enligt rubriken så var det misslyckade Strava-attacker. Attackerna i sig var ju inte misslyckade. Men jag nådde inte riktigt ända fram till rekordtiderna i alla fall. När jag kör som jag gjorde idag blir det inte många minuter effektiv kvalitetstid, men vilken kvalitet det blir på dom minuterna. Benen exploderade av mjölksyra och lungorna vändes ut och in under dom första dryga två minuterna då jag körde på ett segment som heter Sjulsarvsvägen. Sviiiinjobbigt.
Det blir ju bra träning det här, eftersom man verkligen ger allt. Skulle jag köra backintervaller så skulle jag inte maxa riktigt så här mycket, för då ska jag ju klara av flera repetitioner. Nu är det bara en tid att slå och då går det inte att hålla igen. Alltså tar jag i mer än jag skulle göra i vanliga fall. Om det är bra eller inte vet nog andra bättre än mig. Men att pressa sina gränser är aldrig fel, om ni frågar mig.
Efter Sjulsarvsvägen i full fart var jag ju vimelkantig, men jag gav ändå Högbo två försök. Det blev inget personbästa, men 4:34 var inte jättelångt från min 4:28 som jag satte för några dagar sedan. Då började jag med Högbo också och det är skillnad när man kör med helt fräscha ben.

Hela passet:


Viktigaste segmentet för dagen:

Jag skapade detta segment idag för att få med själva Sjulsarvsbackedelen av Sjulsarvsbacken. Alltså ungefär så som jag tycker att den går. Det finns nämligen två andra varianter av detta segment på Strava redan. Kan ta bort den igen eftersom det är rätt drygt med tre segment i samma backe, men man räknar ju tydligen lite olika var den börjar och slutar... Här är dom start och slutpositioner jag har valt:
Lägger in denna backe under Falun Finest också, så kan ni som inte är med på Strava skicka era tider till mig eller kommentera på den sidan vilka tider ni får.

Passet i Garmin Connect:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar