Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-07-09

Ja! Och faaan!

Så här suddig var jag efter Skuggarvstempot i morse

Vaknade klockan sju i morse och tänkte att det finns väl inget annat att göra än att dra en repa runt Skuggarvstempot!? Svepte en burk CocaCola och smekte på mig en gammal och slapp tempodräkt, allt för att kunna slå årsbästat från i fredags på 30:31. Jag kände förra gången att jag nog kunde ha tagit i mer, ville inte ha den känslan idag. Så jag gick ut hårt. Kom till Sundborn 10 sekunder snabbare än senast, upp till Darvells hus var jag nu 24 sekunder snabbare än senast och tänkte att en grym tid under 30 var möjligt. Tyvärr hade jag väl bränt allt mitt finkrut upp dit så sista backen blev kämpig. Istället för att förbättra sista mellantiden mot senast så blev den sämre. Enligt Strava så tog sista backen 5:07 och jag har ett personbästa på 4:30 från i fjol. Så än har jag förbättringspotential. 30:11 stoppade jag klockan på. 20 sekunder bättre än i fredags och 11 sekunder från den där eftertraktade sub-30. Nästa gång, då jävlar...

Mellantiderna från dagen (fredagens i parentes):
Första korsningen 5:57 (6:02)
Sundborn-skylten 6:53 (6:59)
Darvells hus 10:33 (10:46)
Målgång 6:49 (6:45)

Nu ska vi ta vårt pick och pack och dra till Stockholm på 40-årskalas. På återhörande!

Garmin-data och STRAVA:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar