Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-06-21

Christoffer "Krippe" Kvist vann Solleröloppet!

Hej hej!

Ligger här på hotell i Helsingborg efter en lång bilresa från Sollerön där vi tävlat idag. Det gick ju minst sagt skitbra för oss då Krippe kunde ta hem segern genom att vinna klungspurten. Det var Hendrik Sjölund, Krippe och jag som stod för lagarbetet idag. Hendrik var med på det mesta som gick iväg, Krippe tog ett spurtpris och klarade så när att gå med Magnus Darvell och Johan Landström som sedan fick dagens största lucka efter halva loppet. Själv fick jag jobba defensivt och hålla klungan i schack när grabbarna var på offensiven och på slutet fick jag plocka attacker. Var med på några offensiva försök i början av loppet också, hade faktiskt hyfsade ben idag. Kändes direkt på uppvärmningen att formen är på uppåtgående och en sprättighet hade infunnit sig i benen, gött att känna!

Sjukt härligt att höra speakern ropa ut Krippes namn när jag var på upploppet. Vi har en rätt motig säsong i laget och jag har väl inte haft någon kanonsäsong själv heller så det var riktigt välkommet med en framgång.

Organiserat kaos innan start

Segerintervju

Krippe med kranskullan Viktoria på en äng

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar