Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-06-08

Bilder och resultat Luma GP 2013

Andreas Nyström tog ett gäng bilder idag, ni hittar dom här: Bilder Luma GP 2013 herrar elit

Idag var det alltså Luma GP som stod i kalendern. Ett kurvigt GP-lopp med kort varv i Hammarby Sjöstad. Kurviga GP-lopp har aldrig riktigt varit min favorittyp av tävling, men kör man inga så lär man sig aldrig heller. Denna tävling är en sådan där som jag gärna avstått tidigare år eftersom jag haft inställningen att det kommer ändå gå skit där. Idag gick jag in med inställningen att ge allt, lära mig så mycket som möjligt och kriga så länge som möjligt.
Nu blev jag väl ingen fartfantom över natten, men jag tyckte ändå att det gick klart mycket bättre än igår. Ett fall framåt.

I damklassen vann Martina Thomasson efter en stark soloinsats. Bakom henne blev Linnea Sjöblom tvåa och Sara Olsson trea.

I herrklassen så var Marcus Linder i en klass för sig och vann solo. Jonas Bjelkmark ordnade med dubbelseger för Södertälje CK när han knep spurten om andraplatsen före Jacob Södergrann.

Här hittar ni Resultat Luma GP 2013. 44 startande i min klass. När jag klev av var det ca: 30 åkare kvar, endast 13 kunde hålla sig på samma varv som segraren. Imorgon väntar Falkenloppet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar