Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-05-28

Stora rumpor

Jag skrev ju ett blogginlägg här om dagen där jag frågade om min rumpa såg stor ut i ett par av mina Bianchi-byxor. Fick idag en härlig respons på det inlägget via Twitter. Se bild: 
Ah. Dagens ungdom... Det är förövrigt två riktigt talangfulla cyklister, någon som vågar sig på att gissa vems rumpa som tillhör vem?

På söndag är det alltså Långa Lugnet, som ni alla ni som följer min blogg redan vet. Det är alltså ett långlopp i Långloppscupen och vi i Falu CK är arrangörer. Jag laddar för att cykla mitt allra snabbaste och tänkte träna så här denna sista vecka inför loppet:
Måndag: Vila (nybörjarträning)
Tisdag: Spurter på testcykel
Onsdag: Köra Långa Lugnet-banan
Torsdag: Ingarvet GP
Fredag: Vila
Lördag: Väckningspass på Långa Lungets bana
Söndag: 61 km Långa Lugnet

Imorgon onsdag i Källviken här i Falun är det en extrainsatt Dalaserie i MTB-sprint. Eller XCE, som det ju heter. Hade gärna kört den, men behöver ett längre pass på min MTB och imorgon är min enda chans denna vecka, så jag missar den. För er andra som är sugna på att köra fort på MTB så finns mer info om denna tävling här: http://iof1.idrottonline.se/SvenskaCykelforbundet/Forbundet/Landsdelskommitteer/Svealandskommitten/Distriktsforbund/DalarnasCykelforbund/Nyheter/Egna-nyheter/ExtrainsattDalaseriexcesprint/

Knäckte för övrigt min sköna och ganska så läckra Selle Italia SLR i söndags. Det är en sådan där sadel med ett litet hål i mitten och den knäcktes på ena sidan av hålet. Kändes minst sagt onödigt.

Min fru har planerat med tvättdag imorgon onsdag och jag har planerat långcykling på MTB, känns som om jag borde gå till tvättstugan nu för att se om det finns någon ledig tvättid i kväll.

1 kommentar: