Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-05-07

Ingarvet är redo för fest

Ikväll tar Ingarvet emot länets landsvägscyklister som ska köra Dalacupen. Jag har i vanlig ordning förberett lite...
Klev upp strax efter fem i morse och kom upp till förrådet på Lugnet strax efter sex

Satte ut lite skyltar på Ingarvet så att ingen som kör in på banan ska missa att det är tävling där i kväll

Sopade en kurva med lite grus i, här ska vi in på cykelbanan under loppet för att inte störa trafiken så mycket. Efter ca: 75 meter går cykelbanan ut på vägen. Där cykelbanan går ut på vägen stod jag ganska länge och sopade. Jäkla svettigt jobb alltså och min överkropp är ju inte mycket för det här med att sopa... Vi har en cirkulationsplats på banan också och där var det stora mängder grus. Stod där och sopade och sopade och sopade. Ett par kollegor stannade till och skrattade gott åt mitt "extraknäck".

Så när jag står där kommer denna hjälte farande. Han ser att jag står och sopar och sliter, så han rattar runt och kommer och sveper upp allt på några sekunder. Bad honom ta nästa sväng längs banan också och det kunde han tänka sig att göra. Himla schysst! Så i kväll kommer ni till en nysopad bana vill jag lova. Vi ses!

Info om Dalacupen: http://oijer.blogspot.se/p/dalacup-2013.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar