Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-05-01

Har nått ett mål: 1000 +

När man når ett mål, oavsett vad det gäller så bör man belöna sig själv med något. Denna gång tog jag en stubbe.

Jag har haft ett mål med denna blogg i år, och det är att någon gång nå över 1000 unika besökare om dagen. Antingen en vecka i sträck med minst 1000 unika, eller att ha ett genomsnitt på över 1000 unika besökare om dagen i en månads tid. Det ska väl ärligt sägas att jag hade samma mål även förra året, men då nådde jag som högst 947.61 (Augusti). Men nu i april nådde jag målet med över 1000 unika om dagen i genomsnitt under en månads tid. Jag har nog också sagt till några att om jag hamnar över 1000 unika om dagen så ska jag börja sälja annonsplats här på sidan, då det ju borde locka några företag att på ett smidigt och enkelt sätt nå ut till så pass många. Nu har jag faktiskt till detta år avregistrerat min firma, så jag har inte längre någon F-skatt. Får ta mig en funderare på hur jag ska göra med det där.

Genomsnittet för april blev till slut 1044.57 och så här har dom tre senaste april-månaderna sett ut när det kommer till unika besökare:
April 2011: 574.97
April 2012: 752.13
April 2013: 1044.57

Bra utveckling tycker jag och det motiverar mig till att fortsätta skriva, då det tycks finnas några som intresserar sig i vad jag har att säga. Stort tack till alla som läser och ett extra tack till alla er som länkar till mig eller delar med er av mina inlägg till era vänner via Facebook, Twitter, mail etc. Skulle ju vara kul om jag kunde bjuda tillbaka med någon vettig textmassa någon gång också...

3 kommentarer:

  1. Grattis! Och tack för en finfin blogg, bra jobbat!

    SvaraRadera
  2. En blogg som blandar kunskap, reflektioner, insikter, fyndigheter och annat från livet, och samtidigt har ett bra språk - har förutsättningar att bli framgångsrik. Du lyckas mycket bra. Mycket läsvärt och trevligt. Grattis.

    Ska man fira ska det enligt min mening vara med marsipan, så du gjorde rätt val.

    Själv har jag inte fullt så många läsare på min blogg, men jag hoppas stimulera och intressera några. http://tomascykelblogg.blogspot.se

    Ha ett fortsatt bra "firande"

    SvaraRadera
  3. Riktigt fin utveckling för bloggen. Den är väldigt läsvärd. Grattis

    SvaraRadera