Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-05-29

Har kört hela Långa Lugnets bana

Robert Reyier Österling och jag körde igenom hela söndagens bana idag. Jag hade lite ambitioner om att bli trött idag, ville ligga på för att få den där härliga MTB-tröttheten i kroppen igen. Kan väl säga att jag lyckades. På slutet kändes det som om jag hade 5 bar i däcken och fler gånger var jag tvungen att kolla om gaffeln var låst. Första loopen gick ju utan problem, andra loopen är ju bitvis ganska teknisk och här visade jag Robban alla spårval man inte ska köra på söndag. Kände mig ändå rätt stark och hade kul på två hjul. När vi gick ut på tredje slingan så började tröttheten komma och det här passet blev ju till slut en riktig ego-boost för Robbans del.
Robban med bara några kilometer kvar till Lugnet

Vi kom runt på lite knappa 2:44 utan att köra allt som ska köras på nere på stadionområdet. Skulle gissa på en vinnartid på 2:16.

1 kommentar:

  1. Ojoj vad det där såg härligt ut! Nu längtar jag :-)

    SvaraRadera