Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-05-05

Ett okontrollerat pass med åttor

Då jag i förrgår kväll körde ett kontrollerat pass med fyror tänkte jag igår att jag kunde köra ett helt okontrollerat pass med åttor. Senast jag körde åttor på testcykeln var den 22:a februari och då körde jag dom på 300 watt och var jättenöjd med det. Så här såg passet ut igår kväll:
Första två åttorna körde jag på 338 watt! Den tredje tänkte jag först ge upp, sedan nöjde jag mig med 335 och plågade mig igenom den. Sprängd efter andra åttan... För att jag skulle få lite mer träningstid så valde jag att gå ner ytterligare till 325 i fjärde och sista ville jag vispa ur benen så jag höll 303 watt och var väl så nöjd med det.

Det känns helt klart som om jag klättrat upp ur formsvackan igen! Snitteffekten på alla intervaller blev 328 vilket innebär 4.68 w/kg.
Testcykeln har en ny plats i vårat hem och jag har nu fönsterplats!

Som uppvärmning tog jag nytt rekord i testvärde på Ekblom Bak:

Så, nu vet jag att det gått åt rätt håll på testcykeln i alla fall. Nu behöver jag bara översätta detta till landsvägscykeln också. Nästa race blir 194 kilometer 105:th Scandinavian Race i centrala Uppsala på lördag. Kommer bli bästa startfältet på en svensk tävling i år med flera internationella lag på plats, då vill man inte komma släpande med en envis formsvacka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar