Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-05-20

Barnträning

Idag gjorde barnen och jag något nytt, vi cyklade till träningen. Det är en väldigt lång backe upp till Lugnet så jag trodde att det skulle bli mer klagomål än det faktiskt blev. Skönt också att slippa packa in allt och alla i bilen, gånger två. Det här får vi göra om!

Träningen flöt på bra, sex tappra barn i gröna gruppen. Vi tränar på att stanna och jag har kommit på att man kan försöka få barnen att åka en sträcka och sedan stanna mellan två streck. På så vis får barnen öva på att bedöma bromssträckan som krävs för att stanna på en bestämd plats. Kan vara nog så viktigt i all form av cykling. Första gången så var det bara två som stannade mellan strecken, barnen kör ju full fart fram till strecken så det är lätt att det blir för långt. Men redan vid andra inbromsningen prickade alla rätt. Mot slutet minskade jag avståndet mellan strecken men dom klarade ändå uppgiften galant.

Efteråt fikades det i vanlig ordning.

Så. Det var den här dagen det. Vi har käkat våfflor och nu är det dags för de små att gå till sängs. Nya tag imorgon. Då väntar Dalacupen. På onsdag har jag styrelsemöte och på torsdag Ingarvet GP. Ni förstår ju att det är lätt att ha roligt när man bor i Falun.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar