Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-05-09

Återhämtningsdagar

En till bild från i tisdags, foto: Lina

Idag är jag ledig och imorgon är jag klämdagsledig. Känns riktigt bra måste jag säga och väldigt passande så här inför Sveriges enda internationella tävling för herrar. På lördag kör jag nämligen 105:th Scandinavian Race i centrala Uppsala. Kom dit och kolla! Vi kör hela 194 kilometer fördelat på 15 varv och det finns goda möjligheter att se oss cyklister två gånger per varv, kolla kartan:
Bara genom att kolla på kartan så förstår man ju att det inte blir någon mysig helgtur. Massor av kurvor, korsningar och tvära svängar. Det kommer bli en igångdragsfest utan dess like. Att minst nio utländska lag och Svenska landslaget är anmälda gör ju inte tävlingen lättare. Ungefär hälften av alla deltagare brukar ta sig i mål. Så det kommer bli skoj!

Att det är passande med ledighet inför detta är att jag hinner ladda mina mentala batterier något. Det har ju inte direkt varit någon hemlighet att jag har haft väldigt mycket att göra på sistone. Det är ett väldigt högt tempo på jobbet och jag engagerar mig en hel del i cykelsporten samtidigt som jag vill vara så bra och närvarande som möjligt hemma också. För att hinna med allt jag vill göra så brukar jag oftast sova mellan 5-6 timmar under vardagarna. Har känt mig rätt seg på träningarna den sista tiden och har misstänkt att mycket av det kan bero på för lite sömn och för mycket stress. Så dessa dagar ska jag bara ta det lugnt och se till att sova mycket. I natt har jag sovit 10½ timme, så det började ju riktigt bra.

Igår vilade jag. Hade någon tanke på att cykla lite bara för att röra på benen, men vila fick det bli då jag var för trött igår. Idag kör jag Ingarvet GP, imorgon kanske jag kör något lätt och på lördag smäller det i Uppsala.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar